Laatste nieuws over Netflix

Netflix schetst een revolutionaire toekomstvisie

Netflix heeft grote plannen voor de toekomst, zo heeft Neil Hunt bekend gemaakt. De hoofd productontwikkeling vertelde de toekomstvisie van het streamingbedrijf tegenover Techcrunch. Zo zullen kijkers in de toekomst automatisch worden naar een serie worden gestuurd. Netflix weet dan namelijk exact wat jij wilt zien, zodat je niet meer door het Netflix aanbod hoeft te vliegen.

Als gebruiker krijg je nu al een lijst te zien met suggesties, dit is bepaald aan de hand van jouw kijkgedrag en voorkeuren. Dit gaat nog veel verder. “Onze visie is dat je geen zee van titels meer hoeft door te gaan”, aldus Hunt. Hij koppelt daarbij dat de traditionele televisiekanalen in 2025 dan ook verdwenen zullen zijn. Er zijn nog louter gepersonaliseerde tv-kanalen.

Een gevolg daarvan zal zijn dat het advertentielandschap zal veranderen. Netflix bewijst nu namelijk dat het mogelijk is om Netflix op tv te kijken zonder reclames. En toch een winstgevend bedrijf te hebben. “In de toekomst zullen grote bedrijven andere plekken moeten zoeken om te adverteren of ze kunnen dezelfde personalisatietechnologie gebruiken om veel minder reclame te laten zien aan precies de juiste doelgroep.”

Een kritiek punt over het aanbod van Netflix is wel eens dat er te veel oude films en series online staan. “Er zijn geen slechte programma’s, maar gewoon veel programma’s met een klein maar toegewijd publiek”, aldus Hunt. Juist hierin heeft Netflix volgens de eigen visie een duidelijk doel voor de leden.

Het laatste nieuws en het nieuwste aanbod van Netflix iedere week in je mailbox?

Krijg jij onze nieuwsbrief al?

1 Reactie