Netflix heeft tijdens de Super Bowl wederom de aandacht naar zich toegetrokken door met een bijzondere aankondiging te komen. De streamingdienst maakte bekend dat Cloverfield Paradox direct na de Super Bowl beschikbaar zou zijn.
Super Bowl
De Super Bowl is het grootste ééndaagse sportevenement ter wereld en is de finale van het American Football-seizoen. Dit jaar ging die strijd wederom tussen de Philadelphia Eagles en New England Patriots. De Eagles won ditmaal.
Naast de heroïsche wedstrijden wordt er door ruim honderd miljoen mensen naar de Super Bowl gekeken vanwege het spektakel rondom de wedstrijd. Zo is er altijd veel aandacht voor het volkslied – dit jaar gezongen door P!nk – en de half-time show. Daarnaast geven adverteerders miljoenen dollars uit, om hun product onder de aandacht te brengen. Ook Netflix deed in 2018 weer mee.
Netflix lanceert Cloverfield Paradox na Super Bowl
Netflix maakte tijdens de Super Bowl bekend dat Cloverfield Paradox direct na de wedstrijd beschikbaar zou zijn. Ondanks dat het gerucht ging dat Netflix de filmrechten had opgekocht was het toch weer een behoorlijke verrassing. Niemand had verwacht dat Netflix dit tijdens de Super Bowl bekend zou maken en al helemaal niet dat het direct na het laatste punt beschikbaar zou zijn, wereldwijd. Cloverfield Paradox is de derde film in de Cloverfield-reeks en zal dus niet eerst in de bioscoop te zien zijn, maar direct bij de streamingdienst.
De geruchten waren er vorige week dus al en afgelopen zondag keerde ook nog eens de eerste editie van de horror-reeks terug op Netflix. Dat was nog meer voer voor de geruchten en met het toevoegen van The Cloverfield Paradox weten we nu dus dat die geruchten bleken te kloppen.
Stranger Things
Vorig jaar liet Netflix zich tijdens de Super Bowl ook al zien. Toen lanceerde het een zeer originele trailer van Stranger Things. Daarin werd toen bekendgemaakt wanneer het tweede seizoen van de populaire reeks zou verschijnen op Netflix.