Netflix draait een test om teasers te tonen tussen afleveringen van series. De test is te zien op smart tv’s, maar draait nog niet bij alle gebruikers. Het dient vooral om gebruikers kennis te laten maken van andere titels die ze mogelijk interessant vinden.
Teasers vervangen aftiteling
Tot dusver waren we gewend dat we tijdens het zien van de aftiteling twee opties kregen. Je kon de twintig of dertig seconden wachten en benutten om de aftiteling te bestuderen of een nieuw glas drinken te halen. Het alternatief was gelijk door te klikken naar de volgende aflevering. Netflix geeft nu dus een nieuwe optie, want we zien niet langer de aftiteling maar een teaser.
Kennis maken met nieuwe titel
Zodra een aflevering afgelopen is krijg je rechts in je scherm nog altijd de optie om gelijk door te klikken, maar daarnaast een voorproefje van een andere titel (zie de foto hierboven). Hierdoor laat Netflix je in plaats van het kijken naar de aftiteling kennis maken met een nieuwe titel. Wil je deze teaser niet kijken? Dan kun je net zoals je gewend was gelijk doorklikken naar de volgende aflevering.
Eén van honderden tests
Waar gesuggereerd werd dat het zou gaan om advertenties, worden de teasers louter gebruikt voor het tonen van programma’s die al op Netflix staan. Netflix heeft aan TechCrunch laten weten dat het gaat om een test en het nog niet duidelijk is of en zo ja wanneer de huidige optie volledig wordt doorgevoerd. De test is een van honderden die Netflix uitvoert om te achterhalen wat goed werkt om abonnees aan het kijken te krijgen en te houden.