Laatste nieuws over Netflix

Netflix volgt Italiaanse topclub Juventus FC in documentaire

Juventus FC Docu Netflix

Netflix heeft de documentaireserie Juventus FC aangekondigd. De streamingdienst maakte bekend dat er een vierdelige documentaire is gemaakt over de Italiaanse topclub en deze zal in de beginmaanden van het jaar 2018 gelanceerd worden.

Unieke en exclusieve toegang

Volgers van het voetbal in het algemeen en fans van Juventus in specifieke zin zullen een unieke kijk in de wereld van de topclub krijgen, beloofde Erik Barmack, Vice President van International Original Series bij Netflix.

De docureeks zal exclusief beeldmateriaal bevatten over de supporters van Juventus, maar ook de spelers, coaches en het management zullen op een ‘persoonlijk niveau’ in beeld gebracht worden door de makers van de serie. Juventus FC wordt de tweede Italiaanse Netflix Original, nadat vorige week al de serie Suburra in première was gegaan.

Juventus FC op Netflix

De documentaire Juventus FC wordt begin 2018 op Netflix verwacht. Een exacte datum is nog niet bekend gemaakt. Er worden in totaal vier afleveringen gemaakt van ieder één uur. In die afleveringen zal er een uniek kijkje achter de schermen van de topclub gegeven worden. Juventus maakt momenteel een zeer succesvolle periode door. De afgelopen zes seizoenen won de club iedere keer de nationale competitie, de Serie A. Bovendien werd twee keer de finale van de Champions League bereikt in de afgelopen drie seizoenen. Overigens ging het zo’n tien jaar geleden een stuk minder goed met Juventus. De club werd teruggezet naar de Serie B – het tweede niveau van Italië – vanwege een omkoopschandaal.

Netflix reageerde via Erik Barmack verheugd op de documentaire Juventus FC die aanstaande is. “De toewijding om grootse verhalen vertellen staat centraal bij Netflix, en er zijn geen grotere fans dan de “tifosi of the bianconeri” (Italiaans voor “fans van de wit-zwarten”, de kleuren van Juventus FC). We zijn vereerd dat we unieke en exclusieve toegang hebben tot één van de meest belangrijke voetbalploegen ter wereld.”

Ook namens de Italiaanse topclub werd enthousiast gereageerd op de samenwerking met Netflix. “We zijn trots dat Juventus de eerste voetbalclub ter wereld is die centraal staat in een Netflix Original Documentary,” stelde Federico Paloba, Co-Chief Revenue Officer bij de club. “Dit soort samenwerkingen bevestigen onze passie voor innovatie en het zijn van een Sport Entertainment merk in de breedste zin van het woord. Op deze manier zijn we vastberaden om wereldwijd fans en miljoenen Netflix abonnees te bereiken, die dankzij deze docuserie Juventus tot in detail kunnen leren kennen.”