Het debuut van Fargo op Netflix is een groot succes. Zoveel is duidelijk als we de reacties van onze bezoekers analyseren. Sinds de start van de maand mei vroegen we jullie te stemmen op de favoriete film, serie en documentaire die sinds april op Netflix staat. Hieronder bespreken we de resultaten.
Meest Populaire Serie
Fargo is met afstand de meest populaire serie op Netflix, in de maand april. Stiekem was dat al een beetje verwacht, aangezien op social media met name vol lof over deze Netflix Originals wordt gesproken. Ook op IMDb scoort Fargo bijzonder hoog, met een 9,2. Uiteindelijk koos bijna de helft van de stemmers voor deze serie, waarvan iedere woensdag een nieuwe aflevering online verschijnt.
The Vampire Diaries (seizoen 4) werd ook met veel enthousiasme ontvangen. Bijna twintig procent koos deze tienerserie als meest populaire serie.
Opvallend is dat From Dusk Till Dawn, weliswaar op gepaste afstand, na en The Vampire Diaries (seizoen 4) en Fargo het meest populair is. Ook dit is namelijk een Netflix Originals serie. Het benadrukt dus maar weer eens dat de eigen series van de streamingdienst bijzonder goed aanslaan bij het publiek, na eerdere successen met bijvoorbeeld House of Cards.
Meest Populaire Film
In de maand april kwamen er logischerwijs meer films dan series online op Netflix en dus was er meer keus voor de stemmer. Dat blijkt ook wel uit de resultaten, die hieronder te zien zijn. De verschillen liggen behoorlijk dicht bij elkaar, maar toch wordt duidelijk dat The Lone Ranger erg populair is. Daarmee blijkt het een uitstekende zet te zijn geweest van Netflix om ook eens de rechten van een vrij nieuwe film, met een grote cast, te verwerven. The Lone Ranger is een film waar Johnny Depp de hoofdrol speelt. De film werd in 2013 gereleased en nu dus al op Netflix.
P.S. I Love You, Lost in Translation en Transformers kregen ook een aanzienlijk deel van de stemmen. Daarna werden de verschillen kleiner en kleiner.
Meest Populaire Documentaire
Dinsdag is docudag op Netflix. Bijna iedere dinsdag worden er een aantal documentaires aan het aanbod toegevoegd. Als we IMDb-cijfers van deze docu’s er bij pakken kunnen we concluderen dat dit steevast goede documentaires zijn.
In april werden er uiteindelijk 24 documentaires online gezet door Netflix en daarvan werd Orgasm Inc. door jullie het meest positief ontvangen. Netflix omschrijft de docu zelf als volgt:
Orgasm Inc is een grappige en ontnuchterende kijk in de farmaceutische industrie en de marketingcampagnes voor een pil voor seksuele stoornissen bij vrouwen.
The Waiting Room eindigde op de tweede plaats met 8,4% van de stemmen. Deze documentaire gaat over patiënten uit Amerika die zorg nodig hebben, maar niet verzekerd zijn. De derde plaats was voor Surviving Hitler: A Love Story. Deze docu vertelt het verhaal van het Walküre-complot, om Adolf Hitler te vermoorden.