Laatste nieuws over Netflix

Pubers worden belangrijker voor Netflix

lauren elizabeth netflix
In de toekomst gaat Netflix zich meer richten op een speciale doelgroep: de pubers. De streamingdienst denkt dat het veel (nieuwe) klanten aan zich kan binden door voor pubers exclusieve content te ontwikkelen.

Op dit moment zijn vloggers zeer populair onder de pubers. Vloggers zijn mensen, vaak ook puber of net wat ouder, die bijvoorbeeld een eigen YouTube-kanaal hebben en hier filmpjes plaatsen. Waar op een blog verhalen worden geschreven worden ze op een vlog dus getoond met beeldmateriaal. Vloggers hebben soms miljoenen abonnees en bereiken dus massa’s mensen, en vaak tieners, met hun video’s. De doelgroep dus die Netflix meer en beter wil gaan bereiken.

Netflix heeft daarom een aantal ‘Youtube-sterren’ in de arm genomen. Netflix heeft de licenties aangekocht voor twee films. In de eerste film, Smosh The Movie, spelen de populaire vloggers Ian Andrew Hecox en Anthony Padilla de hoofdrol. Dit komische duo heeft met het Youtube-kanaal Smosh 21 miljoen abonnees op Youtube.

Trailer Smosh The Movie

Ook in de film Bad Night staan twee Youtube-sterren centraal. Jenn McAllister heeft met haar Youtube-kanaal jennxpenn ruim twee miljoen volgers en haar tegenspeelster Lauren Luthringshausen heeft er ruim één miljoen. Bad Night wordt een film vol avontuur en worden de twee meiden voor iemand anders aangezien.

Trailer Bad Night

Ondanks dat deze jongvolwassenen razend populair zijn bij tieners is het een gok die Netflix waagt, geeft directeur Erk Barmack toe in The New York Times. “Het is een kans, maar tegelijkertijd ook een uitdaging.” Behalve de tieners mikt Netflix ook steeds meer op het jonge grut. De afgelopen maanden verschenen al diverse Netflix Originals voor kinderen, zoals Dinotrux, De Avonturen van de Gelaarsde Kat, Draken: Race naar de rand en King Julien. Ook werden er recentelijk nieuwe titels voor de komende maanden aangekondigd.

Het laatste nieuws en het nieuwste aanbod van Netflix iedere week in je mailbox?

Krijg jij onze nieuwsbrief al?