Laatste nieuws over Netflix

Helft Nederlanders kent Netflix nog niet

Netflix wint aan populariteit in Nederland. De video-on-demand dienst is sinds september 2013 in Nederland en steeds meer mensen weten hun weg naar Netflix te vinden. Er is echter nog een hoop te winnen, is uit onderzoek van NUtech gebleken.

Op dit moment heeft zes procent van de Nederlanders een abonnement afgesloten bij Netflix. Het onderzoek dat NUtecht liet uitvoeren door Maurice de Hond toonde daarnaast aan dat 42 procent van de Nederlanders wel eens gehoord hebben van de dienst. 57 Procent heeft echter nog nooit van Netflix gehoord en daar is dus nog een enorme winst te boeken voor de Amerikanen.

Meer dan de helft van de Nederlanders is dus nog niet bekend met Netflix. Zodra de online aanbieder van films en series het voor elkaar krijgt om een flink deel van die 57 procent te bereiken is het dus kassa.

Het onderzoek van De Hond geeft ook aan dat Netflix in ruim twee maanden tijd (sinds de lancering), flinke stappen heeft gemaakt qua groei. Verreweg  het grootste deel (77 procent) kijkt nog video-on-demand via de settopbox van providers als Ziggo, UPC. Op de tweede plaats komt Netflix met 28 procent, nog voor Apple TV, Pathé en HBO GO.

Voor 7,99 euro per maand kun je bij Netflix onbeperkt films en series kijken. Één derde van de mensen die bekend zijn met de dienst vinden dit bedrag te hoog, maar een kleine veertig procent is wel tevreden over deze prijs. Veertien procent vindt acht euro per maand zelfs goedkoop.

Het laatste nieuws en het nieuwste aanbod van Netflix iedere week in je mailbox?

Krijg jij onze nieuwsbrief al?

1 Reactie